Nu är det höst på min planet

Luften börjar åter igen bli frisk och klar, det börjar bli lätt att andas igen. Dimman ligger tät varje morgon när jag drar upp persiennen och löven börjar så sakta gulna.
Jag kanske egentligen borde blivit någonting annat än en människa. Kanske det hade passat mig bättre att istället bli en björn som gick undan och gömde sig i ett ide halva året. Men för min del hade jag varit vaken över hösten och vintern. en tvärtombjörn. För tro mig, det här med att känna att man liksom aldrig är riktigt tillräcklig, aldrig riktigt omtyckt, aldrig riktigt med i den mänskliga mallen, en ständig strävan efter att vara perfekt och aldrig känna sig lugn och harmonisk, det tar på krafterna. Men inte hösten, den tar inte på krafterna. Tvärtom detta är min tid på året. Kanske är det för att känslan att allting runtomkring mig går i ide på hösten och över vintern. Det blir så mycket enklare att koppla av då. Så jag tänker pusta ut nu några månader. Hämta krafter, dra mig inåt och tända upp lite stearinljus i höstmörkret, då syns jag inte så noga och det är så himla skönt.
Allmänt | |
#1 - - Alina:

<3

#2 - - Anonym:

Hej! Har jag fattat rätt om jag frågar ifall du lider av GAD, generelliserat ångestsyndrom?
Jag har anorexi och ocd. Men börjar förstå att det är något mer det handlar om. För min ångest och oro sträcker sig inte bara över dessa områden utan över alla områden i mitt liv...
Jag vet inte så mycket om det här med GAD egentligen.. Men läste på internet och känner igen mig i nästan allt...
Kram på dig!

#3 - - Melinda:

Hej jag har också gad och lider nåt fruktansvärt av den. Skulle du va i intresserad av att ha mailkontakt med mig och utbyta tankar och sådant? Jag söker efter nån med liknande besvär att prata med


Upp