Jag har blanka golv, luften går att andas, det är rent nu...

I flera timmar har jag dammat, torkat, städat fejat. Det är så rent som det kan bli och nu kan du komma hit och beundra min perfektion. Mina dammfria hyllor och mitt torkade golv. " Oj vad du har det fint i ditt hem, oj vad allt står perfekt, DU är perfekt!"

Men det är bara ytan som är städad, under mattorna ligger fortfarande en del utav smutsen kvar, jag har sopat dit den och orkar inte ta itu med den nu, senare...

En lördag i semptember och idag kan jag känna mig lyckad. Jag har talat om på facebook att jag faktiskt HAR planer för kvällen och att min dag dessutom ser ganska fullbokad ut, talat om för alla att JAG också har ett liv. 
Ja en sådan där dag då jag kan pusta ut, ända tills nästa helg.

Men höstluften gör mig trots allt lugn. Det är liksom tillåtet att ta det lite lugnare och jag kan bara njuta utav det. Inga måsten inga krav, inga fester på grannbalkongen medans jag sitter ensam hemma. Nej allt verkar tyst och lugnt runtomkring, lika tyst och lugnt som det är hemma hos mig, och jag känner mig inte så ensam längre.



Allmänt | |
#1 - - Alina:

<3

#2 - - Alicia:

Älskade vän - du ÄR perfekt, precis som du är! Jag välkomnar också hösten. Då kan man med hjärtat på rätt plats känna sig sådär stillsam igen, ta allting med ro, inte släppa in andra. Det känns som om alla tar ett steg längre ifrån varandra, sveper ett extra lager omkring sig och det blir svårare att komma in. Men när man möts, då är man verkligen nära. Jag tackar nej eller flyr gärna från fester på grannbalkongen, jag får samma klump i magen varje busstur en fredag-lördag efter nio. Det är inte min arena. Jag kan stänga in mig med gott samvete. Jag har dig i tankarna hela tiden, och jag ska ringa när vardagen lagt sig lite. Saknar din röst. Men det är fint att du skriver, du hamnar liksom lite närmare. Kärlek i massor.

#3 - - Emelie:

Dina ord värmer alltid lika mycket Alicia <3

Upp